perjantai 2. marraskuuta 2012

Tiden rusar iväg när man har roligt!

Och så var det fredag igen. Veckorna går så fort här, så jag hinner inte alls med. Ena dagen är det måndag och sedan är det plötsligt redan fredag. Ibland vore det skönt att dra i handbromsen, så tiden inte skulle gå så fort. Men det går inga, så det är bara att göra det bästa av situationen. I denhär farten kommer julen fortare än man anar. Vips så är det jullov! I början av oktober funderade jag vart september tog vägen och nu frågar jag mig; "Vart tog oktober vägen?". Nog för att det hänt en hel del i oktober. Jag har packat en hel massa, flyttat, haft höstlov, tränat, varit på studiebesök till Stockholm, bakat, haft en liten utställning på skolan med mina klasskompisar. Och gått i skola förstås och haft en hel massa roligt där. Vi skrattar rätt mycket ibland. Imorse på vårt sedvanliga "fredagsmöte" med vår linje satt vi och funderade vad vi hade kommit fram till dagen före på portfoliolektionen och ingen kom ihåg hur vi hade bestämt att när vi skulle göra klart våra stjärnor.  Det blev bara en hel massa flum. Ena läraren som var med konstaterade att det låter väl som rätt normalt då. Tyder det på något sätt att vi är lite flummiga och inte riktigt har koll på läget alltid? Huvudsaken är väl att vi kommer överens och gillar det vi gör?

Idag hade vi textil i skolan. Lappteknik var temat. Det är så otroligt kul. Jag håller på och syr en liten väska och jag har nog aldrig varit så nöjd med något som jag tillverkat som jag är med väskan, trots att jag varit nöjd med en del av det jag tidigare tillverkat. Jag märker att jag i år verkligen satsar på att det jag gör ska bli bra och att jag är nöjd med det. En pluspoäng är förstås att jag har användning för det jag gör. Jag vill inga att produkterna ska lämna och skräpa i något hörn. Det är bara slöseri med tid, material och pengar. Vem vill slösa på sådant? Inte jag i alla fall. Därför försöker jag vara noga med det jag gör. Det tar längre tid, men man lär sig alltid något nytt och slutresultatet blir bättre än om man slarvar. Bara jag fått tagit lite mer bilder ska jag försöka få laddat upp lite bilder även här på bloggen. Jag vet att jag är väldigt dålig på att ladda upp bilder här. Jag ska försöka skärpa mig.

Överlag får ni gärna ge feedback på mina texter eller ge förslag på blogginlägg. Whatever som ni känner att ni saknar här. Jag har försökt klura ut hur man fixar sådana där "knappar" man får trycka på. Typ en knapp för "gillar" och en för "ogillar". Problemet är att jag är inga teknisk av mig...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti