keskiviikko 14. marraskuuta 2012

Esbo, James Bond & textil

Helgen spenderades i Esbo hos en kompis. Vi hade det riktigt trevligt! :) Vi var bl.a. på en mässa med bl.a. en hantverksavdelning och en skogsbruksavdelning. Vi hann även  se nyaste James Bond-filmen, Skyfall. Första Bond-filmen jag sett och den får helt klart godkänt från min sida. Vill se flera Bond-filmer... Det finns tydligen en sida hos mig som gillar vissa action liknande filmer. Jag har märkt av den sidan först på senare tid. Mystikt.

Sedan jag kom hem har jag kanske inte varit ur det piggaste laget, därför har jag tagit det ganska lugnt på kvällarna efter skolan denna vecka. Blir samma sak även resten av kvällen. Nästan åtminstone.

Idag hade vi undantagsvis textil hela dagen. Vanligtvis har vi textil först efter lunchen på onsdagar. Jag kom nog fram till det att det blir för mycket att ha samma ämne hela dagen. I slutet av dagen tappar jag i alla fall intresset och motivationen för ämnet och då blir det inte till något. Jag höll på att sy ett tyg till min pilflätnings- korg. När jag ritade mönstret till det missade jag någonstans så det blev inte riktigt bra. Jag var redan tidigare irriterad på hela projektet, så jag ska sova på lösningen tills fredag. Tills dess borde jag också fixa tyg till nästa projekt samt planera det lite bättre. Jag ska sy någon form av väska med applikationer på. Jag har ingen större lust att börja fundera på hur mycket tyg jag behöver till det och jag borde göra det ikväll. Motivationen och inspirationen ligger på minus 10, trots att det borde ligga på plus 10. Pust.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti