maanantai 3. syyskuuta 2012

Träning

Var på zumba till Mariehamn tidigare ikväll och shit vad kul det var. Jag hade en sådan lust att åka in till Mariehamn och pröva och sedan jämföra med förra tisdagens zumba jag var på. Måste nog konstatera att den in i stan var bättre. Men jag tänker ge tisdagens zumba ändå en till chans, för man ska ju inte döma ut något efter enbart en första anblick. Om ni menar vad jag förstår.

Å andra sidan har jag faktiskt tänkt börja träna på allvar. Jag har slarvat med träningen hela jävla sommaren och en del av våren också. Så nu måste jag komma till rätta med det hela. Så min primära plan är att skaffa medlemskort på Avancia och börja träna där. Det var där jag var på zumba idag. Jag har också tänkt börja springa. 4 kilometer på en halv timme, går det? Är det realistiskt? Får väl helt enkelt börja träna och se om det går. Jag vet inte varför, men jag skäms när jag ska springa/jogga och det behöver jag ju egentligen inte, men jag vet inte varför det bara blir så. Kanske det är enklare att börja här, när jag ändå inte känner så många ortsbor här.

Att träna är egentligen ganska kul. Det ger ju en rejäl adrenalinkick ibland, som idag. Jag känner mig som om jag skulle vara i sjunde himlen och gå på rosa moln. Skulle kunna skutta och hoppa omkring och glädjevråla. Det är så jag känner mig efter ett lyckat motionspass. Och ibland brukar jag faktiskt skutta omkring av glädje efter ett träningspass.

Så vad är slutsatsen? Börja träna!

(Jag skrev om att ha en bloggpaus, men tydligen inte. Jag bloggar mer än normalt nu, men skit samma egentligen. Bloggar man, så bloggar man, man kan väl missta sig ibland. Strunta ni i att jag skrev om en bloggpaus, jag tänker blogga precis när jag känner för det. Så det så.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti