maanantai 10. syyskuuta 2012

Om allt och inget

På lägenhetsfronten stampar det på stället än en gång. Jag har varit och kollat in två lägenheter, men har inte fått hyra någondera :( Men jag ska troligtvis och kolla in ännu en lägenhet nästa vecka. Hoppas verkligen att jag får se den samt hyra den och att den är i bra skick! Men får jag inte det är det bara att söka vidare.

Hittade en fästing på mig idag. Det var inget vidare kul! Dessutom hade jag glömt att packa ner fästingpinsetterna när stack iväg tillbaka till Åland. Och inte fanns det några i internatets medicinskåp heller. Jag fick mer eller mindre panik vid det laget. Jag kutade iväg till lärarrummet för att kolla om någon var där som kunde hjälpa mig. Kanslisten var kvar! Tänk vilken tur jag hade! Hon var så hjälpsam och hjälpte mig. Dessutom fick jag fixat ett intyg på samma gång, så nu kan jag äntligen skicka iväg min anhållan om studiestöd till Kela. Sent om sider, men bättre sent än aldrig :)

Jag har även hunnit med ett zumbapass på Avancia ikväll. Och skaffat medlemskort där. Det trodde jag väl aldrig att jag skulle göra. Men man kan ändra sig. Det var i alla fall en lycklig tjej som gick ut genom Avancias dörrar ikväll :)

Dessutom har jag hunnit med skola och städning idag också. I skolan hade vi keramik och metall. Keramiken var ganska tråkigt i ärlighetens namn, men metallen desto roligare. Vi håller på med luffarslöjd där. Förut gillade jag inte luffarslöjd, men nu har det varit rätt så kul faktiskt.


Ett av alstren jag hittills tillverkat i luffarslöjden.


En utställning vi byggde med bildkonstläraren förra veckan.
Alsten är gjorda i pilflätning och betonggjutning.
De finns att beskådas i skolans aula.

Imorgon får jag dessutom en rumskompis här på internatet. Skräckblandad förtjusnig var ordet för det.

God natt!
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti