tiistai 31. heinäkuuta 2012

Snart dax!

Ikväll har jag packat, fixat och grejat. Jag är nästan klar med allt. Imoron efter jobbet åker jag nämligen på resa. Det blir - trumvirvel - Ungern! Den folkdansgrupp jag dansar i plus den yngre gruppen ska åka dit. Vi ska besöka Balotonsjön och Budapest. Och så blir det naturligtvis även dans.

Vi flyger först på tosdag kväll, men det tar ju sin tid att kommahärifrån utan bil, så därför åker jag redan imorgon. Ingen behöver förvänta sig att jag ska blogga under de kommande tio dagarna. När jag kommer tillbaka till Åland är det bara några dagar kvar på jobbet innan det igen är dags att åka iväg.

Jag kom på idag när jag packade, att jag inte alls tycker om att packa. Det är ett så oorganiserat jobb. Hundra tankar flyger genom huvudet, man ska komma ihåg att ha med allt välbehövligt och inte kan man packa allt på samma kväll heller, för det finns förstås något man ännu behöver på morgonen. Min lista brukar bli ganska lång på saker jag ännu på morgonen ska packa ned. Dessutom brukar sakerna ligga huller om buller omkring och man får inte ordning på det. Det har jag märkt även förut när jag packat. Om detta stycke av text verkar kaotiskt, så är det precis så jag känner mig när jag ska försöka packa.

Därför beslöt jag mig för att ta en paus. Lyssnar på gamla eurovisionslåtar. Det brukar alltid hjälpa, för det finns en hel del gamla bra eurovisionslåtar. Å andra sidan har jag redan i flera år varit ett stort eurovisionsfan. Dom tre absolut tre bästa låtarna är vinnarna från 2004 (Ruslana - Wild dances), 2007 (Marija Serifovic - Molitva) och 2009 (Alexander Rybak - Fairytale) tätt följda av flera andra.



Försöker limma en skosula inför Ungern-resan. Skosulorna lär behövas.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti