tiistai 17. heinäkuuta 2012

Något har hänt, men ändå inte

Har inte kommit för mig att blogga på ett par dagar. Egentligen har det inte hänt så mycket, fast det ändå har skett en del. När jag var hemma hos mina föräldrar var det fullt opp. Jag var till Kaustby två gånger. Uppträdandet med folkdansgruppen skulle ha kunnat gå bättre, men inte gick alla danserna uppåt skogen heller. Dessutom var jag till "stan" med mamma och handla. Lika kul som vanligt, att få hitta på något med mamma. Jag besökte även min 92-åriga farmor och oj vad glad hon blev. Hon verkade nästan lika pigg som vanligt.

Sen jag kom tillbaka till Åland har det blivit att fixa  en del vardagssysslor och att jobba. Jag har jobbat en hel massa igår och idag. Runt tio timmar båda dagarna. Idealet vore ju att få ta det lugnt resten av kvällen efter en så lång dag, men nej. Maten ska fixas, väskan ska packas upp, allmänt ordnande osv ska göras, för annars måste jag göra det en annan dag.

Å andra sidan funderar jag redan på en kommande resa och hur jag - igen - ska slippa härifrån samt komma tillbaka utan bil. Ditresan är inget större problem men det är däremot tillbakaresan. Åtminstone ännu. Men det får ni höra om senare.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti