sunnuntai 8. heinäkuuta 2012

Misslyckanden och besök bland en del annat

Den senaste veckan har det hänt en del, kan jag lugnt säga. Har prövat på att prata tyska med dom små kunskaper jag har. Det gick sådär...

I början av veckan bokade jag biljetter för "hemresan". Jag åker nämligen i mitten av nästa vecka hem till mina föräldrar för några dagar. Det kommer att bli intensivt med besök hos bekanta, fixa några ärenden samt uppträdanden på Kaustby festivalen.

Jag har även haft städning och bakning på g. En dag bakade jag en kaka, som misslyckades totalt. Jag har nog aldrig förut misslyckats så totalt med att baka nånting. Det närmaste jag kommit är att jag glömt att lägga mjölken i muffinssmeten, men det var nog inte i närheten av torsdagens misslyckande. Så på fredag, efter att jag slutat jobbet gjorde jag ett nytt försök, trots att jag var urtrött. Men det gick ju desto bättre den gången.

På fredagskvällen kom min en kompis och hälsade på. Kvalitetstid med gott sällskap, kan tänka mig att det inte blir så mycket av det i framtiden som man skulle vilja.

Jag har även försökt fotografera en del av ön, för jag vet att det finns en del som vill se bilder härifrån när jag drar iväg hem mot Österbotten. Bildstatistiken ligger nu på 180 bilder hittills. Det kommer att bli fler under sommaren...

Jag har också varit helt uppslukad av en intressant kriminalroman; Stieg Larssons "Flickan som lekte med elden". Om någon inte har läst Millennium-trilogin, så läs den för guds skull! Dom är hur bra som helst, jag har förut knappt hållit i en kriminalroman förrän jag förra hösten läste första delen, "Män som hatar kvinnor". Låt inte de många sidorna hindra er från att läsa, för varenda sida är läsvärd!

Men visst ska det njutas av sommaren också! Det har jag också hunnit med, trots att det varit en del annat både på jobbet och hemma.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti