sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

Mest vardagssysslor, men även förberedande inför resa

Den senaste veckan har bestått av att fixa en del sysslor som hör vardagen till. Jag har diskat, borde göra det även idag för jag har en jädrans stor diskhop på diskbordet - IGEN!! Fattar inte hur jag lyckas med att få ett berg av disk på bara några dagar. Nåja, jag förstås bakat också. Ja, bakning har det också varit. Jag har bakat både rabarberpaj och pizza. I fredags var det storstädning på g, så nu har jag det i alla fall rent i lägenheten. Till och med fönstren är tvättade på dom sidor jag kom åt.

Även klädtvättning har stått på schemat, för det behövdes och behövs fortfarande. Och jag bannades - än en gång - åt  att jag inte har en fungerande tvättmaskin i min lägenhet, utan måste använda tvättmaskinen i en annan lägenhet. Dock finns den på samma gård, men det är alltid ibland något folk som är i den lägenheten och inte vill jag störa dem hela tiden, men JAG MÅSTE JU FÅ MINA KLÄDER TVÄTTADE!! Okej, jag erkänner,  jag låter rätt förbannad, irriterad och egoistisk, men jag kan ju inte gå som katten runt het gröt hela tiden heller kom jag fram till en dag.
 

Dom närmaste dagarna blir det ännu mera vardagssysslor, sömnad förhoppningsvis och en hel del packning. På torsadg åker jag nämligen med folkdansgruppen till Ungern. Jag hoppas på att det blir en bra resa! När jag kommer tillbaka är det några dagar jobb kvar på Åland och sedan åker jag hem till Österbotten. Det är med blandade känslor jag tänker på hemfärden. Ordet "hem" har blivit till ett dilemma; jag vet inte vad jag ska kalla hem nuförtiden. För både barndomshemmet och Åland känns som hemma. Jag får fundera vidare på det där.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti