perjantai 13. heinäkuuta 2012

Hemma

Kom hem till Österbotten igår efter nästan ett dygns resande med diverse fordon. Resan gick överlag bra trots några små överraskningar. Till sist kunde jag enbart skratta åt situationen, för den var rätt komisk egentligen.

Först åkte jag med färja och buss till Mariehamn och därifrån vidare med följande buss till Långnäs och med en större färja (läs: Viking line) till Åbo. Från Åbo tog jag sedan tåget hem.

Inte blev det mycket sovit den natten jag var på resande fot, men jag får försöka ta igen det så länge jag är hemma. Jag ska stanna hos mina föräldrar till söndag. Jag hoppas jag hinner träffa folk jag inte sett på länge, men det kan bli brått. Orsaken är att Kaustby folkmusikfestival pågår denhär veckan och dit ska jag ju också. Jag var dit redan igår och kollade med mamma. Idag ska min folkdansgrupp ha två uppträdanden där och jag är aningen orolig för min insats, för det är så länge sedan jag har dansat igenom danserna och dessutom har jag inte varit med på genomgången av danserna med spelmännen. Men jag får hoppas att det går bra! Om det inte gör det får jag ha samma inställning som jag hade då jag kom hem från Åland.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti