torstai 28. kesäkuuta 2012

Rutiner & inspiration

Denhär veckan jobbar jag kvällsskift och det har varit rätt intressant, för jag har aldrig förut jobbat kvällsskift. Det är en del nya rutiner man ska lära sig; både på jobbet efter att butiken stängt samt hemma i lägenheten. Men det går bättre och bättre för vardag.

På förmiddagen var jag ut och gå på naturstigen. Det hör inte till vanligheterna att jag går på en naturstig utan sällskap, inte för att jag går på naturstig särkilt ofta heller. Jag har ingen aning om hur lång den är, men 1½ timme var jag iallafall ute. Kanske jag skulle komma ihåg att fråga nån på jobbet hur lång naturstigen är?

En bild från ifjol sommras från ön där jag jobbar i sommar.

Jag har nu i några dagar haft en väldans inspiration att handarbeta och sy. En del av min lediga tid har alltså gått åt att handarbeta. Nu just håller jag på med en korstygntavla med motivet av ett hästhuvud. Jag ska försöka få den färdig förrän jag tar mig an följande projekt. Problemet är att det fattas två färger. Jag får försöka fixa dom då jag åker upp till Österbotten, men jag kan ju åtminstone sy klart dom andra färgerna först. Jag ska försöka komma ihåg attt lägga upp en bild på tavlan när jag är klar med den.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti